پنجشنبه ۲۰ شهریور ۰۴

باز شدن ایربگ در تصادفات

۲۴ بازديد

باز شدن ایربگ در تصادفات

 

رانندگی با ماشین یکی از پرحادثه ترین کارهایی است که بسیاری از افراد در طول روزمره انجام می‌دهند. برخی افراد شغلشان رانندگی بوده و ساعات بسیاری از روز و شب را در حال رانندگی هستند. اگر برای خودتان پیش نیامده باشد، حتما در اطرافیان مشاهده کردید که دچار تصادفی شده باشند که ایربگ های ماشینشان باز شده باشد و یا حتی ایربگ ها کار نکرده باشد. در این مقاله که برگرفته از سایت فروشگاه لوازم یدکی کیا می باشد در ارتباط با باز شدن ایربگ در تصادف و اقداماتی که باید بعد از آن انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

ایربگ چیست؟

ایربگ یا همان کیسه هوا ، وسیله ای است که در جای مناسبی از خودرو تهویه شده است که در زمان تصادف، برای محافظت از سر و صورت راننده و کمک راننده باز شود تا برخورد سر با فرمان، داشبورد و شیشه و … رخ ندهد. ناگفته نماند که برخی از ماشین های مدل بالا و تمامی خودروهای خارجی دارای ایربگ برای سرنشینان عقب ماشین نیز می‌باشند. جالب است بدانید در برخی از کشورها نظیر ایالت متحده، نصب ایربگ در هنگم تولید خودرو برای تمامی ماشین ها الزامی است. این کیسه های هوا درواقع باید به اندازه یک بالش، نر باشند اما اینگونه نیستند و به هر حال بهتر از برخورد سر با جسم سخت نظیر داشبورد می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد، درصد نجات جان انسان ها در تصادفات به دلیل باز شدن ایربگ بسیار قابل توجه است بنابراین نمی‌توان مزایای آن را نادیده گرفت. در صورتی که نیاز به لوازم یدکی سراتو داشتید فروشگاه اروند پارت تامین کننده قطعات اصلی جنیون پارت می باشد.

انواع ایربگ

در حقیقت ایربگ  یا کیسه هوا دارای انواع متعددی برای محافظت از اندام های مختلف سرنشینان می‌باشد که البته تنها برخی از آن ها در خودروهای داخلی بکار گرفته می‌شوند.

  • ایربگ سرشینان جلو
  • ایربگ سرنشینان عقب
  • ایربگ زانویی
  • ایربگ جانبی
  • ایربگ میانی

ایربگ ها در تصادف چگونه کار می‌کنند؟

همانطور که از مطالعه متن متوجه شدید، باز شدن ایربگ سراتو در تصادف به سنسور تشخیص دهنده حادثه بستگی دارد. در تصادفات بعد از اینکه به توسط سنسور موجود در فرمان، به ایربگ فرمان داده شد که باید باز شود، این کیسه های هوا که در حالت بسیار فشرده هستند، با سرعت زیادی باز شده و در کسری از ثانیه از هوا پر می‌شوند. پر شدن این کیسه های هوا مانع از برخورد سر فرد به اجسام سخت ماشین می‌شود. بسیاری از مردم حتی از باز شدن کیسه های هوا هراس بسیاری  دارند و بسیاری اشخاص نیز تصور دارند که ممکن است با باز شدن ایربگ، دچار خفگی شوند که تمامی این ترس ها بیهوده است و جای اینگونه نگرانی ها وجود ندارد. لازم است این نکته را بدانید که بعد از باز شدن ایربگ در تصادف، هوای موجود در آن در مدت زمان کوتاهی خالی می‌شود و شخص تحت فشار آن نمی‌ماند. رانندگان باید توجه داشته باشند که بعد از تصادف، لازم است تا ایربگ خودرو توسط متخصص و تعمیرکار ماهر بررسی شود تا در صورت نیاز تعویض گردد.

زمان باز شدن ایربگ در تصادف

همانطور که می‌دانید ایربگ مختص به خودروهایی است که موارد استاندارد را تا حدودی رعایت کرده باشند. این خودرو ها دارای سیستم شتاب ضربه ای یا همان ایربگ هستند که با برخورد با یک جسم و ایجاد ضربه شدید، موج منفی به وجود آمده را احساس کرده و برای محافظت از شخص باز می‌شوند. اما ایربگ ها در هر نوع تصادفی باز نشده و معمولا در تصادفاتی ایربگ باز می‌شود که زاویه تصادف کمتر از سی درجه باشد. به عنوان مثال اگر خودرو با سرعت بیست کیلومتر در حرکت باشد و با ضربه تصادف مواجه شود ممکن است، ایربگ ها باز نشوند اما اگر با سرعت بیشتری حتی با یک مانع ثابت برخورد کنید، قطعا کیسه هوا فعال می‌شود.

منظور از ریسک یونیت ایربگ چیست؟

شاید تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا در این تصادف ایربگ باز نشد؟ در بسیاری از تصادفات هیچ ضربه ای به ECU یا همان ایربگ وارد نمی‌شود و یا این وسیله ضربه ایجاد شده را احساس نمی‌کند زیرا از زاویه برخورد، دور است. تصور کنید ایربگ ها انقدر حساس باشند که با هر ضربه ای باز شوند، در این صورت با پریدن ماشین از سرعت گیر یا افتادن خودرو در یک گودال کوچک، کیسه هوا باز می‌شود که کاملا غیرمعقول است. طراحی یونیت ایربگ در خودرو ها به این دلیل است که اگر ایربگ با ایجاد ضربه باز نشد اما کد منفی را ثبت کرد، فرد دیگر نیازی به تعویض ایربگ کامل نداشته باشد و فقط تعویض یونیت انجام دهد.

علت باز نشدن ایربگ ها در تصادف چیست؟

زمانی که تصادف و حاده ای برای یک خودرو رخ دهد، در صورت باز نشدن و کار نکردن ایربگ ، آسیب های شدیدی برای راننده و سرنشینان در اثر برخورد سر و صورت با شیشه و فرمان و … ایجاد می‌شود. در ادامه به برخی از علل باز نشدن ایربگ در تصادفات اشاره خواهیم داشت:

نوع برخورد ضربه

به کار افتادن کیسه هوای خودرو به نوع حادثه و برخورد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است ضربه از کناره‌ی خودرو ایجاد شود و ایربگ ها باز نشوند. همانطور که ذکر شد باز شدن ایربگ به سرعت خودرو و نوع ضربه و شدت آن و سایر عوامل متعدد بستگی دارد.

مشکل فنی در سیم کشی

اگر سیم کشی این تجهیزات از محل مناسبی انجام نشده باشد و یا حتی یک سیم در اثر ضربه پاره و جدا شود، امکان عدم کارکرد این سیستم وجود دارد.

نقص و خرابی سنسور ایربگ

گاهی در یک تصادف، صد در صد باید ایربگ ها باز شوند اما این فرآیند انجام نمی‌شود. عمده ترین دلیل این مشکل، خرابی سنسور های تشخیص دهنده ضربه می‌باشد. همچنین اگر تعداد سنسور ها از حد مجاز کمتر باشد، این مشکل در تصادفات بروز می‌کند. تمامی رانندگان باید به سلامت ایربگ خودروی خود اهمیت دهند.

خرابی قطعات الکتریکی کیسه هوا

خرابی قطعات الکتریکی یا قطعات ناکارآمد، سبب شده تا سیگنال های ضربه به درستی به کیسه هوا نرسد. این مورد بیشتر در خودروهایی دیده می‌شود که دارای چندین کیسه هوا در قسمت های مختلف هستند و در تصادف فقط برخی از آن ها باز می‌شود و به درستی عمل می‌کنند.

منبع : http://thecar.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA/

 

https://www.rohwrestling.com/content/roh-world-tv-champion?page=86#comment-134289

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/532088

https://howellmi.granicusideas.com/forums/whats-the-big-idea/ideas/streetscape?page=10

https://tore-dahl.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-4

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=125#comment-119877

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

http://arsiv.csgb.gov.ct.tr/BASIN-VE-HALKLA-%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0LER/KAMU-SPOTLARI/emodule/12161/eitem/4515#.YybWJHZByM _

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/532090

چالش‌های مشاوره‌ای: تابستان، نگاه به آینده و گذشته + 3 نقد

۲۱ بازديد

امروز در سایت مرجع کنکور ایران مطالب مشاوره ای و روشهای درس خواندن و آمادگی آزمون و کنکور را  برای شما در نظر گرفتیم

قطعاً آن­‌چه در میزان، سبک و نوع مطالعه­‌ی دانش‌­آموز در فصل تابستان و در این مقطع زمانی بیش از همه تأثیرگذار است داشتن انگیزه است. بنابراین باید تمام تلاش والدین و دست‌­اندرکاران آموزش در درجه­‌ی اول بر به وجود آوردن و افزایش انگیزه متمرکز شود.

در کنار انگیزه­‌های اجتماعی, خانوادگی و اقتصادی «احساس نیاز, شور و هیجان یادگیریِ بیشتر, کنجکاوی برای آگاهی از مباحث کتاب­‌های درسی سال آینده و…» همه و همه نیز باعث ایجاد میل و رغبت به مطالعه­‌ی بیشتر می­‌شود که در پایه‌­های درسی مختلف تفاوت­‌های خاص داشته و نباید به همه­‌ی پایه­‌ها نگاه یکسان داشته باشیم. با این مقدمه در این مقاله­‌ی کوتاه سعی شده است که نقش نگاه به گذشته و نگاه به آینده در ایجاد انگیزه­‌ی مطالعه در پایه­‌های مختلف آموزشی و در فصل تابستان به تفکیک، تجزیه و تحلیل شود:

1. در پایه­‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی شور و هیجان یادگیری بیشتر بوده و کنجکاویِ آگاهی از مباحث درسی سال آینده، همچنین فرار از مطالعه­‌ی مباحث تکراری ایجاب می­‌کند پاسخ­‌گویی به سؤالات نگاه به گذشته اختیاری و نگاه به آینده اجباری شده و در هر مورد به دانش‌­آموز رتبه و تراز داده شود.

2. در پایه‌­ی ششم ابتدایی، اهمیت مباحث پایه­‌ی پنجم  و همچنین تکیه بر هوش و استعداد تحلیلی برای آزمون‌­های تیزهوشان ایجاب می­‌کند که آزمون­‌ها­ی تابستان به دو بخش «نگاه به گذشته» و «هوش و استعداد تحلیلی به جای نگاه به آینده» تقسیم شده و در هر مورد رتبه و تراز داده شود.

3.در پایه­‌های هفتم و هشتم عدم نیاز به مباحث سال­‌های قبل ایجاب می­‌کند توجه بیشتر به نگاه به آینده باشد. بنابراین توصیه بر اجباری بودن نگاه به آینده در دروس مهم و منتخب و اختیاری بودن نگاه به گذشته است.

4. در سال نهم با توجه به اهمیت مباحث پایه هشتم در آزمون­‌های ورودی به همین شیوه­‌ی فعلی تأکید بر نگاه به گذشته به صورت اجباری و نگاه به آینده به صورت اختیاری است.

5. در پایه‌­ی دهم عدم نیاز به مطالب سال قبل و همچنین تکرار بیش از حد آن مباحث در سال نهم برای آزمون­‌های مدارس برتر باز ایجاب می­‌کند که تمرکز بر روی نگاه به آینده به صورت اجباری در برخی دروس و نگاه به گذشته به صورت اختیاری باشد.

6. در پایه­‌ی یازدهم و دوازدهم نیز شیوه­‌ی فعلی یعنی مرور پایه­‌های دهم و یازدهم به صورت اجباری و نگاه به آینده به صورت اختیاری بهترین شکل ممکن است. در پایان ذکر این نکته ضروری است که می‌­توان در پایه­‌هایی که نگاه به آینده در اولویت و به شکل اجباری است، میزان پیش­روی را بیشتر نموده و سطح سؤالات را نیز کمی بالاتر برد، دانش‌‏آموزان می‏‌توانند با استفاده از کلاس­‌های آموزشی آموزشگاه‌­ها و استفاده از کتاب­‌ها و دی‏‌وی‌‏دی­‌های آموزشی کانون قسمت نگاه به آینده را به خوبی مطالعه کنند.

حسین پرهیزگار            

محمد معافی: نوشته‌­ی شما را چند بار خواندم. پیشنهاد شما 4 تغییر نگرش اساسی در برنامه­‌ی تابستان است. نظرتان این است که: 1- ساختار نگاه به گذشته و نگاه به آینده از حالت متحدالشکل خارج شود و بین گروه‌­های آموزشی مختلف تنوع ایجاد شود. 2- نیاز دانش‌­آموزان هر پایه مشخص کند که اولویت با کدام؛ نگاه به آینده یا نگاه به گذشته است؟ 3- در برخی پایه­‌ها بسته به ضرورت، نگاه به آینده اجباری شود و 4- در پایه‌­ی ششم، استعداد تحلیلی جایگزین نگاه به آینده شود. یادم هست که در اواخر دهه­‌ی هشتاد هم بر اساس پیشنهادی که شما مطرح کردید برنامه­‌ی تابستان را به طور جدی دگرگون کردیم و تا چندین سال نگاه به گذشته و آینده به صورت زوج کتاب مطرح می­‌شدند. به نظر می­‌رسد درباره­‌ی: 1- حجم برنامه‏ تابستان گروه دوازدهم 2- نحوه‏‌ی مواجهه با مباحث نگاه به گذشته و احیاناً انتخاب از میان آن­‌ها و 3- روش برنامه‏‌ریزی تابستان فارغ­‌التحصیلان هم جایی برای بازاندیشی وجود دارد.

کاظم قلم‌چی:برنامه‌ی پیشنهادی برای روز قبل از کنکور
کامنت های( تابستان، فرصت طلایی برای شروع)-آیدا علی بخشی
6 دلیل مهم اهمیت مطالعه در تابستان
کاظم قلم‌چی:درتابستان کدام مهم‌تر است؟ نگاه به آینده یا گذشته؟
کامنت های( رقابت در درس خواندن)- آیدا علی بخشی
فرصتی کوتاه برای تصمیمی بزرگ ( انتخاب رشته و دانشگاه )
کاظم قلم‌چی:بهترین هدف گذاری تابستان برای شما که درس می‌خوانید
چرا تمرین و حل مسئله باعث پیشرفت می‌شود؟
کامنت های( عوامل عدم موفقیت در کنکور)- به انتخاب آیدا علی بخشی
کنکور 1402 و تغییرات مهم در آن ( چگونه برای موفقیت مهیا شوم؟)
کامنت های(علت فراموشی زودهنگام مطالب)، به انتخاب آیدا علی بخشی
تست‌ها و تمرینات را نسوزانید ! ???
نظرخواهی : آیا در آزمون 11 شهریور شرکت خواهید کرد ؟
 

دستگاه پرکن مایعات رقیق

۲۳ بازديد

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیقReviewed by چمران ماشین on Aug 4Rating: 5.0دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیقیکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی در کارخانه های تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی ، دستگاه پر کن مایعات غلیظ و رقیق است که به منظور پر کردن آن دسته از مایعاتی که از غلظت و ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده می شود که در مکانیزم طراحی این دستگاه ها یک سیلندر و پمپ وجود دارد که باعث روان شدن حرکت مایعات و انتقال آن درون ظروف می شود .

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی در کارخانه های تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی ، دستگاه پر کن مایعات رقیق است که به منظور پر کردن آن دسته از مایعاتی که از غلظت و ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده می شود که در مکانیزم طراحی این دستگاه ها یک سیلندر و پمپ وجود دارد که باعث روان شدن حرکت مایعات و انتقال آن درون ظروف می شود . دستگاه پر کن مایعات غلیظ به کمک سیستم سیلندر پیستون مایعات غلیظ را از جمله شیره ، عسل ، روغن های شیمیایی ، ماست و … را به ظرف منتقل میکند که محرک آن یا به طور پنوماتیک و یا به طور هیدرولیکی است .

 

اگر از محرک سیستم پنوماتیک در این دستگاه استفاده شود باید از یک کمپرسور باد به منظور انتقال جک ها و اکچیتورها استفاده کرد .

 

در مدل دستگاه پر کن مایعات غلیظ پمپی دیگر سیستم پیستونی در دستگاه وجود ندارد و فرآیند انتقال مایعات به وسیله یک پمپ انجام می شود این دستگاه در مقایسه با دستگاه پر کن مایعات سیلندر پیستونی از سرعت انتقال مواد پایین تری برخوردار است .

مدل دیگر دستگاه پر کن مایعات ، دستگاه پر کن مایعات رقیق می باشد . به آن دسته از مایعاتی که ویسکوزیته پایینی دارند (در واقع ویسکوزیته آنها کمتر از روغن زیتون باشد) مایعات رقیق می گویند .

 

از جمله مایعاتی از قبیل: آب میوه و نوشیدنی های طعم دار ، دوغ ، نوشابه ، آب معدنی، آب باطری ، اسید ، مواد دارویی و غذایی و غیره که می توان برای انتقال آنها به داخل ظروف مربوطه از دستگاه پر کن مایعات رقیق استفاده کرد . این دستگاه می تواند بنا به انتخاب استفاده کننده دارای پر کن تک نازله ، دو نازله تا شش نازله باشد که در صورت لزوم می توان از نازل های بیشتری در این دستگاه ها استفاده کرد که بستگی به کاربری مشتری دارد.

 

این مدل دستگاه های پر کننده شامل دسته هایی از قبیل : پیمانه ای ، ثقلی ، واکیوم سیلندر و پیستونی و پمپ پریستالیک باشد که توسط چمران ماشین تولید و عرضه می شود .

 

مدل دستگاه می تواند مطابق نوع ظرف میزان حجم مواد قابل انتقال و دقت انتقال مایعات متفاوت باشد که برای انتخاب درست می توانید با کارشناسان چمران ماشین تماس بگیرید .

 

 

 

 

 

برخی از مشخصات و ویژگی های فنی دستگاه پر کن مایعات به شرح زیر می باشد :

 

بالا بودن میزان دقت در انتقال مایعات به ظورف مختلف از برجسته ترین ویژگی دستگاه پر کن مایعات است .

انتقال مایعات به داخل ظروف متأثر از نوع ظرف پلاستیکی یا شیشه ای نیست

در برخی از موارد که در مایع انتقالی ممکن است کف ایجاد شود این دستگاه قابلیت آن را دارد که نازل های آن به طور اتوماتیک از پایین به بالا پر کنند

جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .

ظرفیت انتقال مایعات در این مدل دستگاه ها از ??? تا ???? ظرف می تواند متفاوت باشد

مکانیزم دستگاه پر کن مایعات به طور پنوماتیک و الکترومکانیک و به کمک یک تابلو برق می باشد .

در این مدل دستگاه های پر کن مایعات بدون ضرورت به تعویض قطعات می تواند ظروف و محفظه های متفاوت را پر کند.

جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .

تمام لوازم الکترونیک استفاده شده در این نوع دستگاه های پر کن مایعات از برترین انواع موجود در بازار ایران و از گارانتی یک ساله برخوردار است .

تنظیم حجم مواد انتقالی بسیار آسان و دقیق می باشد .

مصرف برق این دستگاه پر کن رده انرژی B است .